Thursday 26 September 2013

bukan waktunya sahabatku

bukan masanya untuk aku membuka hatiku ini untuk org laen... sebab aku takut untuk terluka..aku takut untuk kecewa lagi.. aku takut memberi harapan... aku takut untuk berharap... aku takut untuk disakiti.. aku takut untuk rasa sakit... aku takut dengan perasaan sendiri.. aku takut untuk berperasaan lebih apa yang aku rasa... kerana pengalaman telah mengajar aku sesuatu... mengajar aku untuk tidak mengharap dan memberi harapan...


memg memberi kesan dalam hidupku..aku bukan membenci lelaki... aku bukan anti lelaki..tetapi... lelakilah yang banyak melukakan hatiku.lelakilah yang  mengalpakan aku... aku tahu kelemahan aku adalah lelaki... tetapi hidup berpasangan adalah lumrah hidup...memang Allah jadikan manusia berpasangan... aku tidak dapat menolak takdir Allah... kerana Dia Maha Merancang segala kejadian umatNya.. aku bukan menolak takdir... tetapi.. pengalaman mengajar aku untuk lebih berhai-hati dan berwaspada... bukan waktunya untuk aku main-main dalam hal ini... aku memang serik..tetapi aku tidak pernah putus berdoa agar ditentukan jodoh yang terbaik untuk aku.. yang boleh menjadi pembimbing kepada diri ini yang kerdil... maaf.. tidak dapat ku terima kenyataan ini.. terkejut mungkin...masih ada yang selayaknya untuk yang lebih layak..

aku takut begini...aku takut kita tidak menjadi seperti biasa.. aku tidak salahkan mu.. aku lebih selesa berkawan... kerana bukan masanya untuk aku berfikir engenai semua ini.. biarrlah Allah menentukan jodoh yang terbaik kita.. andai suka masuk meminang.. itu sahaja.. dengan ikatan yang sah...

No comments:

Post a Comment