Thursday, 26 September 2013

bukan waktunya sahabatku

bukan masanya untuk aku membuka hatiku ini untuk org laen... sebab aku takut untuk terluka..aku takut untuk kecewa lagi.. aku takut memberi harapan... aku takut untuk berharap... aku takut untuk disakiti.. aku takut untuk rasa sakit... aku takut dengan perasaan sendiri.. aku takut untuk berperasaan lebih apa yang aku rasa... kerana pengalaman telah mengajar aku sesuatu... mengajar aku untuk tidak mengharap dan memberi harapan...


memg memberi kesan dalam hidupku..aku bukan membenci lelaki... aku bukan anti lelaki..tetapi... lelakilah yang banyak melukakan hatiku.lelakilah yang  mengalpakan aku... aku tahu kelemahan aku adalah lelaki... tetapi hidup berpasangan adalah lumrah hidup...memang Allah jadikan manusia berpasangan... aku tidak dapat menolak takdir Allah... kerana Dia Maha Merancang segala kejadian umatNya.. aku bukan menolak takdir... tetapi.. pengalaman mengajar aku untuk lebih berhai-hati dan berwaspada... bukan waktunya untuk aku main-main dalam hal ini... aku memang serik..tetapi aku tidak pernah putus berdoa agar ditentukan jodoh yang terbaik untuk aku.. yang boleh menjadi pembimbing kepada diri ini yang kerdil... maaf.. tidak dapat ku terima kenyataan ini.. terkejut mungkin...masih ada yang selayaknya untuk yang lebih layak..

aku takut begini...aku takut kita tidak menjadi seperti biasa.. aku tidak salahkan mu.. aku lebih selesa berkawan... kerana bukan masanya untuk aku berfikir engenai semua ini.. biarrlah Allah menentukan jodoh yang terbaik kita.. andai suka masuk meminang.. itu sahaja.. dengan ikatan yang sah...

Monday, 23 September 2013

telah ku berikan cintaku...



lagu ni sesuai kot dgn keadaan aku ni..huhu..yela..mcm ni bila rasa patah hati..putus cinta.. aisshh.. serik..maaf...

Tuesday, 10 September 2013

suka dan duka

alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Ilahi dgn limpah kurnianya aku masih lagi meneruskan perjuanganku sebgai anak, pelajar dan juga sebgai seorang wanita. dah lama rasanya tak mengupdate stori mori dalam blog ni... alhamdulillah..masih diberi rezeki untuk menambahbaik sgla kehidupanku di dunia mahupun di akhirat. dah lama rasanya tak menaip mggunakan laptop..huhu.. biase on9 gune fon jer..huhu... laptop baru..azam baru. semagat baru...rumah baru..roomate baru... semua bnda baharu kecuali keluarga tersayang yang tetap bersamaku walau di mana ku berada... alhamdulillah... dah masuk semester 5..ternyata lebih mencabar dan banyak dugaan berbandimg sem2 lepas yang memg berat bgiku..dan sekali lagi..alhamdulillah aku dapt melepasi saat2 getirku atas sokongan keluarga dan rakan2 serta hasil yang setimpalnya dengan ushaku pada semester2 lepas.. xtau knapa..mlm ni rasa ingin menulis..hmmm... mgkin sbb lama dah xmenaip kot..gatal dah tagn ni..haha..

sepanjang cuti ni..badan pom dah makin bam bam..mcm dah kene pam..haha... berat naik lagi..senng giler..bkan main sush lgi nak turu..seng jer nak urun kalu aku mengamalkan diet yang sgt berkesan pda sem lepas..iaitu membzkan diri dgn menjahit jer...xtdo mlam..makan pom xteratur..huhu..tpi bhya utk kesihatanku.. huhu.. lpas jer rilex..bdan jadi lemau jerr.huhu,... raya ni aku rasa sgt bermakna kerna dpt merasai bgaimna balik kg n suasana org yg xsbr2 nak balik kg.. yela...aku kne biasekan diri dgn semua ini... nt kalu kerja jauh2 cmane kan??hehe... insyaallah... andai dpt nak posting sabah n srwak..hehe.. nak naik belonnn.hehe... kalu xdpt lg..smbung master dlm bidng ERT or Ekonomi..insyaAllah... KAHWIN??? haha..terpaksa lupakan dulu utk mengubat hati yng tengah lara ni..haha... nt ada jodoh kahwin la...tp xkawin muda la... banyak perancangn ku utk masa dpan..calon pom xde lagi..sooo.. kite enjoyyy dulu jdi singgle ni..hehe..

sem ni banyak jugak la kne fokuskan.... pelajaran.. PALAPES.. PENTAULIHAN... KELAB PERT.. fuhh.. mencabar betul... semoga dipermudahkan urusanku...


biarlah luka sekarang..bahagia nanti.. insyaAllah... ****be matured to do anyting****