Friday 8 March 2013

perjalanan sebuah kehidupan

assalamualaikum semua..

alhamdulillah..dah lama ase nye xberblogger ni..sedikit bz dengan tugasan harian sebagai pelajar... Alhamdulillah berjalan dengan lancar dengan izin-Nya... 

sebagai pelajar, aku banyak belajar erti kehidupan selain daripada belajar ilmu dunia dan akhirat...alhamdulillah...dah 2 tahun aku di sini..tempat lahirnya golongan guru-guru yang bakal mengajar generasi akan datang... termasuk aku..insyaAllah.,..bagi aku..sangat sukar dan payah untuk aku menggalas tanggungjawab dan amanah ini... walaubagaimanapun aku harus menempuhi cabaran dan dugaan untuk menjadi guru kelak.... 

 bukan senang untuk menempuh dugaan dalam mencapai sesuatu kejayaan... mcm sungai or air terjun...di setiap arus perjalanan sungai itu, terpaksa melalui batu, ranting-ranting, kayu sebelum mencapai ketenangan dalam arus deras... mcm 2 juga kehidupan... Allah ciptakan sesuatu itu semestinya ada tujuan.. kita hanyalah amanah Allah di dunia ini untuk dibawa ke akhirat kelak...Allah juga mendatangkan ujian itu untuk menyedarkan diri kita..mungkin ada silapnya dalam perjalanan hidup kita atau... Allah ingin menguji tahap keimanan kita terhadapnya.. sama ada kita dapat menerima dan mengatasi ujian tersebut ataupun kita terjerumus dalam ujian tersebut.. namun Allah dah janjikan.. setiap ujian itu Allah datangkan kepada hambaNya yang benar-benar layak...iaitu mengikut kemampuan seseorang... janganlah kita cepat mengeluh tetapi mohonlah pada Dia kerana Dialah yang benar-benar berhak untuk minta pertolongan... ingatlah.. Allah sentiasa ada di sisi kita...namun adakah kita juga ada di sisi Nya??

aku berharap kehidupanku di bawah lindungan-Nya... amiiinn.. =)
created to- Lena Chesse 




No comments:

Post a Comment