Sunday 31 March 2013

al-fatihah untuk sahabat...

alhamdulillah...semalam kami sempat meluangkan masa bersama dengan keluarga arwah mie   dengan rombongan 4 buah kereta yang diketuai oleh jainah japar..hehe..
 
arwah telah meninggalkan keluarga nya dan keluarga kami untuk selama-lamanya namun masih lagi dalam ingatan kami semua...
arwah terlalu baik..alhamdulillah ramai yang sayangkannya  dan sangat terasa kehilangannya...
orang yang baik Allah sangat sayang... 
 
moga arwah tenang di sana dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh...
sesungguhnya kami hanya mampu mengiringi doa dan al-fatihah untuk kehidupannya di akhirat...
insyaAllah kami semua juga akan mengikuti jejak langkahmu namu tidak tahu masa dan waktu.. sesungguhnya mati itu adalah pasti bagi setiap insan..
 
insyaAllah, banyakkanlah amal ibadat kita untuk di bawa ke sana... =)
 
sungguh pilu bila melihat keluarga arwah..muka adik beradik yang lain sama je ngan arwah.. terutama adiknya yang bongsu... moga menjadi seperti abangmu yang sangat baik dan peramah... mungkin inilah hikmahnya Allah telah menjadikan muka mereka seiras, supaya dapat mengingati arwah dengan  menatap wajah anak-anak yang lain.. subhanaAllah...sungguh tertip penciptaanNya... 
sungguh terharu dengan panggilan emaknya yang memanggil kami semua sebagai "anak-anaknya"... terlalu baik keluarga ini... sesungguhnya kami harap kami dapat menjadi pengisi hati mereka yang kosong setelah kehilangan anak yang tersayang... memang kami tidak dapat menjadi penggantinya, tapi kami harap dapat menjadi pengubat hati.. 
 
al-fatihah untuk arwah dan salam takziah kepada keluarganya.. sesungguhnya kami akan tetap sayang keluarga ini mcm kami sayang arwah... =)

No comments:

Post a Comment