Monday, 19 November 2012

batch 8

alhamdulillah..dah seminggu menjalani latihan berterusan dan pengaalaman bersama kawan2 memg xdapt untuk aku lupakan..pelbagai kenangan manis bersama-sama..

kami ibarat keluarga yang sangat rapat hubungannya dan berharap agar hubungan ini terus rapat dan kekal hingga ke syurga...insyaAllah..terima kassih kepada semua yang sudi membantu semasa dalam kem...
aku juga minta maaf andai ada tersalah bicara dan terkasar bahasa selama ini...huhu...

ape2 pom KELUARGA PALAPES BATCH 8 memg TERBAIK....nt kita tauliah sama-sama ye...jgan keluar baris dah!hehe,,,love u All....! aku bersahabat kerana Allah..insyaAllah kekal selamanya....=)

Sunday, 4 November 2012

diari

bley x saya nak jadikan blog ini sebagai diari saya..hehe...bukan ada org baca pom..lagipun saya bley berkongsi ilmu kepada sesiapa sahaja.insyaAllah...hehe...

dulu...
selalu sgt saya tulis diari..boleh dikatakan tiap hari sebelum tido saya tulis diari saya..hehe
lucu plaakk...mcm2 saya hias alam 2..hehe...alamak!rindunya diari saya...masih ada sehingga skang.
sunggug indaah hidup ini smpaikan kita catat aapa yang berlaku dalam seharian kita..hehe..
sejak naik form 6 saya dah lama tinggal diari saya..dulu...saya bley luahkan suka dan duka dalam diari saya..
beznye!

bermulalah pendiarian hidup saya..hehehehe...bley x????

upsi dihati

malam ni.....11.15....
detik yang paling xsuka apabila kene balik TM....wa......xmo2...huhu..
mcm nila kehidupan pelajar...time dok sane mals plak nak balik kg..time dok umah xmo plak balik sane..hehe...

walaubagaimanapun, ku terpaksa juga untuk balik ke sana untuk menuntut ilmu pengetahuan sebagai guru!
insyaAllah...
semoga perjalanan ku selamat sampai ke destinasi yang dituju!insyaAllah..

with love.....UPSI, Tanjung Malim...<3

Friday, 2 November 2012

my love!

 with my beelovveed mumy!!!
doa yang terbaik!

kata-kata darinya

jika pmancing belum pasti apakah ikan yang ditangkapnya itu halal dimakan, wajiblah dia melepaskan ikan tersebut, apabila seseorang itu telah sedar bahawa teman yang dipikatnya belum halal untuknya maka agama dan maruah masih mengahalangi fitnaj insan yang tahu Allah adalah kekasih sejati, yang tahu kekasih2-Nya yang dapt menghulur tangan kepada kekasih2-Nyatidak akan gusar dalam hidupnya..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


kekasih hati dijaga oleh Allah

pantai penarik
ku akan tetap menunggumu...
tiada yang lain....
insyaAllah....
aku berserah kepadamu ya Allah....

Thursday, 1 November 2012

midterm!

cuti seminggu yang....?????

arini dah cuti yang ke-9 tapi asgment habuk pom xsiap ag..huhu...tension plak ase.....huwawawawawawa...

senarai asgment yang perlu disiapkan:



  1. pembuatan pakaian perempuan
- jahit baju kebaya(antar 06/11)
-design untuk tema arab fesyen show(lect nak tgok 06/09 skali ngan contoh kain)
-report baju kebaya(lukisan figura n lukisan kerja n pola kecik)

2. fisiologi manusia
-mid term!!!!!!(09/11)
-kesihatan jantung (slide n xtau bentang bile..huhu...)
-stdy2!!!!huhu...

3. falsafah dan dasar
- forum 4 dan 5 (tarikh tutup 03/11 n 18/11 comment skali!)
-asgment kumpulan xwat ag!(antar 09/11)-bagi kat jenny sebelum cuti
-asgment group bentang(get ready bentang 06/11)

4. pengurusan pembelajaran
-asgment kumpulan(pengurusan penasihatan murid)-takut!xwat pape lagi..huhu..

5- mikroekonomi
-tutorial 2(antar kat bilik lect minggu ni...)

-buletin ekonomi
-esei individu(cari tajuk n wat!!)

6 ekonomi malaysia
-edit esei kumpulan n wat esei bahagian kamooo la...huhu...
-wat esei kumpulan(antar 24/11)

banyakkan!!!huhu..bnyaknye  xsiap ag..
ya Allah..permudahkanlah kerja ku....

Monday, 12 March 2012

Friday, 2 March 2012

luahan hatiku kepadamu....

benarkah dirimu amat mencintaiku?

benarkah dirimu ingin suntingku menjadi isterimu ?

benarkah dirimu ingin tungguku sehingga ku benar-benar terimamu sepenuh hatiku?
pujuklah hatiku ini wahai bakal suamiku...
agar hatiku hanyalah untukmu sehingga akhir hayatku..
bukan ku bermaksud untuk membuatkanmu terus menungguku..
namun aku lebih berhati-hati untuk memilih jodohku...
aku tidak ingin dan tidak mahu mengulangi kesilapan dahulu dalam perhubungan..
aku ingin menjadi isteri yang terbaik untukmu....
namun aku pernah terfikir adakah aku layak untuk menjdai isteri solehah kepadamu?
adakah aku layak untuk menjadi srikandi di sisimu wahai bakal suamiku?
begitu rendah diriku ini...
Ya ALLAH....bantulah hambamu ini...jodohkanlah diriku dengan lelaki yang boleh menerimaku seadanya...
boleh menerima segala kekurangan yang ada pada diriku ini...
aku ingin hidup bahagia bersamanya untuk selama-lamanya...AMIN..AMIN...
wahai bakal suamiku.....hadirnya dirimu telah memberi sinar bahagia dalam hidupku...
namun aku tidak pasti....sinar bahagia yang telah dirimu berikan kepadaku dapat menyinarkan kembali maruah dan harga diriku ini.....
sungguh kerdilnya diriku ini....untuk menagih kasih sayang darimu.... 
aku takut akan bayang-bayangku sendiri..
aku takut dirimu tidak dapat menerima segala kekuranganku pada masa lampauku....
Ya ALLAH....Engkau kuatkanlah hatiku ini......untuk menghadapi segala cabaran dalam hidup ku ini...
jodohkanlah aku dengan lelaki yang dapat membimbingku ke jalan yang benar....
                                                                                                       luahan hati sedihku ini...

Tuesday, 21 February 2012

maaf di atas kesilapanku selama ini.....
kepada insan yang ku sayang...
aku sayang sangat kepada mu..tiada kata untuk ku ungkapkan kata-kata manis...
tiada harta untuk ku berikan untuk membuktikan rasa cintaku...
mungkin kau ragu2 di atas segala keputusan ku....
bukan ku terburu2.....bukan ku terdesak...
tapi ku percaya akan kata hatiku....
mungkin kau ragu2....tapi...ku tidak salahkanmu....
tidak perlu untuk ku menjawab pertanyaanmu....
yang penting...hatiku milikmu....
ku harap....hubungan yang terjalin akan terus terjalin hingga akhir hayatku...
kerna..ku sangat mencintaimu...
biarlah kamu menerimaku seadanya......

Sunday, 12 February 2012

alhamdulilah...
kem tahunan telah pun berakhir...
banyak kenangan yang terbit dalam kem tahunan ini..
nampak siapa kawan or lawan kita..
namun..harap semue ley jadi satu pasukan yang sentiasa bekerjasama sebagai keluarga..
rindu kat PALAPES....
kem tahunan ini telah mengajar saya banyak perkara..
memberi saya banyak pengalaman yang sangt berharga...
walaupun muka ku dah itam legam...haha...
xpe..pengalaman sukar dicari..walaupun terpaksa menghitamkan muka ku..
hehe...xpandai kawad pom dah pandai dah sikit2..hehe...
bez2...xdop muscle jadi ada muscle..hehe...yela..kene pt tiap2 hari....pt perang plak 2..fuh...
tp kerjasama 2 penting...diharapkan hubungan akan terjalin lebih erat pada masa akan datang..
3 minggu kami mengikuti latihan yan banyak cabarannya bersama2....
alhamdulillah..semua dapt hadapinya...no2 keluar baris ye.....
kepada mu...terima kasih kerna telah banyak memberi semangat kepada saya untuk ku terus berjuang dalam hidup ini....moral katekan..hehe,....sayang kamu....aishiteru!!!!
rindu kat famili..esop nak balik dah...yahoo.....
jumpa mak ayah...fahmi tersayang..hehe....

Wednesday, 11 January 2012

alhamdulilah...
hari ini dah habis satu paper...agak susah..huhu..
tapi ku bertawakal kepadaNya..
agar segala usha ku berbaloi...setelah aku berusaha..
insyaAllah...
semalam we telefon..tanya cmane exam..huhu...
xstdy ke kat sane?huhu....
adoi...susah nak jwab soklan we..hehe...
insyaallah ku akan bawak balik segulung ijazah untuk keluarga..
AMIIN...